יוצא לדרך: תשכחו מכל מה שידעתם על הכשרות בישראל

"התיקון היום יאפשר לכל אדם להגיע לכל מסעדה בארץ ולדעת בדיוק איזה כשרות הוא מקבל וכן לכל יצרן לדעת באלו סטנדרטים הוא צריך לעמוד בכדי לשווק את התוצרת שלו בכל הארץ באופן אחיד"
איתי גדסי No Comments on יוצא לדרך: תשכחו מכל מה שידעתם על הכשרות בישראל

הצעת חוק ה"כללים אחידים לתעודת כשרות" יוצאת לדרך • מטרת החוק: לקבוע סטנדרטיזציה במערך הכשרות הממלכתית במדינת ישראל ולהטמיע בו כללים אחידים ושקופים • אלו רבנים תמכו בחוק החדש?

מחלקת הכשרות • אילוסטרציה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90
"התיקון היום יאפשר לכל אדם להגיע לכל מסעדה בארץ ולדעת בדיוק איזה כשרות הוא מקבל וכן לכל יצרן לדעת באלו סטנדרטים הוא צריך לעמוד בכדי לשווק את התוצרת שלו בכל הארץ באופן אחיד"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הצעת חוק ה"כללים אחידים לתעודת כשרות" יוצאת לדרך: לאחר עיכובים, ביום ראשון הקרוב, תעלה לוועדת שרים לחקיקה הצעת החוק של ח"כ בצלאל סמוטריץ' וקבוצת חברי כנסת "כללים אחידים למתן תעודת הכשר". מטרת החוק היא לקבוע סטנדרטיזציה במערך הכשרות הממלכתית במדינת ישראל ולהטמיע בו כללים אחידים ושקופים.

הצעת החוק מסמיכה את הרבנות הראשית לקבוע מספר רמות אחידות של כשרות ולהסדיר ביחס לכל אחת מהן את התנאים הנדרשים לקבלתה ובכלל זה את אופן הפיקוח, כשירותם והתאמתם של המשגיחים ועוד. הצעת החוק אף מסדירה את הדרך לביטול הסמכת רב נותן הכשר בנסיבות בהן הרב פעל בחריגה מן הכללים שנקבעו.

סמוטריץ' אמר כי "החוק הזה יהפוך את מערך הכשרות הממלכתית בישראל לאחיד ושקוף ויתרום רבות הן לשיפור מערך הכשרות והן לתדמיתו של המערך החשוב הזה ושל הרבנות הראשית בכלל. התיקון היום יאפשר לכל אדם להגיע לכל מסעדה בארץ ולדעת בדיוק איזה כשרות הוא מקבל וכן לכל יצרן לדעת באלו סטנדרטים הוא צריך לעמוד בכדי לשווק את התוצרת שלו בכל הארץ באופן אחיד".

הצעת החוק הממשלתית שהוגשה בעבר על ידי אלי בן דהן כשהיה סגן השר לשירותי דת, מוגשת מחדש על ידי סמוטריץ' וקבוצת חברי כנסת מכל סיעות הקואליציה. והיא נתמכת על ידי הרבנים הראשיים הראשון לציון הגר"י יוסף והגר"ד לאו.

"החוק מבשר מהפכה של ממש במערך הכשרות, וברמת השירות שיינתן לציבור. כולם היום מבינים את החשיבות של שקיפות וסטנדרטיזציה והחוק הזה הוא התחלה טובה לתיקונים ושיפורים מחויבים בכל המשרדים הממשלתיים", הוסיף סמוטריץ.



0 תגובות